BAHAR DETOKSU İLE YENİ BİR BAŞLANGIÇ YAPIN

11 Mayıs 2020 0 ile Herbalclub

Hızlı şehir hayatı, kötü beslenme, tükettiğimiz bazı yiyecek ve içecekler vücudumuzda atık madde olarak dışarı atılmayı bekleyen toksinlerin birikmesine sebep olur. Toksinlerin bir kısmı vücudumuz tarafından yok edilebilirken, bir kısmı maalesef birikerek vücudumuzda olumsuz etkiler yaratmaya

başlar. Bu gibi dönemlerde yapılacak detoks, vücutta hücresel fonksiyonların devamı için hayati önem taşır ve doğru bir şekilde yapıldığında hem bedensel hem de zihinsel olarak tazelenmemizi sağlar.

7 ile 10 gün arasında bir program uygulayın

İşte vücudumuzun gerek dış kaynaklı gerekse

iç kaynaklı toksinlerden arındırılarak daha sağlıklı bir şekilde çalışması için ihtiyaç duyduğumuz bu müdahaleye detoks denir. Vücuttaki değişiklikleri görmek ve hissetmek için 7 ila 10 gün mükemmel bir detoks süresidir.

Alerjen yiyecek ve içeceklere ara verin

Özellikle şeker, gluten, beyaz un ürünleri, süt ve süt ürünleri ile yumurta gibi hayvansal proteinlerin tüketilmesine bir süre ara verin. Alkol tüketiminiz varsa mutlaka ara verin, sigara ve benzeri tütün ürünlerini kesinlikle kullanmayın.. Yoğun kafein tüketimi uzun dönemde sıkıntılara sebep olabildiğinden, istenen gevşemenin sağlanabilmesi için diyetinizden kafeini mutlaka çıkartın.

Yeşilliklere öncelik verin

Baharda doğanın canlanması ile mutfağımıza çeşit çeşit yeşillikler de dolmaya başlar. Vitamin ve mineral zengini karahindiba, ıspanak, maydanoz, tere, kuşkonmaz, protein deposu bezelye, antioksidan özellikli rezene, kişniş otu, deniz yosunu ve lahana,hem içerikleri hem de lif zenginlikleri ile vücudumuzu bir yandan beslerken diğer yandan toksinlerden arındırmaya yardımcı olurlar. Unutulmaması gereken bir nokta; bu besinlerin her zaman taze hazırlanması, çok yüksek ısılarda hazırlanmaması ve piştikten sonra uzun süre bekletilmeden tüketilmesi gerektiğidir.

Ara öğünlerinizi sağlıklı atıştırmalıklarla zenginleştirin

Ana öğünler arasında bir porsiyon taze meyve ya da doğal hazırlanmış meyve kurusu yanında 3-4 ceviz içi ile 4-5 badem tüketmek, beslenmenize destek olacak, tokluk hissini uzatıp açlık hissini bastıracaktır. Ara öğünlerde, özellikle laktoz intoleransı (süt ürünlerine tahammülsüzlük) sorunu olanların detoks dönemi boyunca yoğurt ve ayran tüketmemesi gerekir.

Sıvı tüketimini artırın

Günlük almanız gereken sıvının büyük kısmı su olarak, özellikle detoks döneminde bir miktar da artırarak almalısınız. Klasik olarak ortalama 70 kg ağırlığında ve yaklaşık 1,70 m boyunda, genel sağlık durumu iyi olan bir birey, detoks boyunca günlük ortalama 12 ila 14 bardak (yaklaşık 3-3,5 litre) su tüketmelidir.

Hareket edin

Doğru beslenmenin yanında metabolizmanın doğru işleyebilmesi için hareket etmek şarttır. Detoks sürecinizde mutlaka açık hava ve doğa yürüyüşleri yapın, her gün düzenli esneme egzersizleri uygulayın. Yoga ve zorlayıcı olmayan pilates, bu dönem için uygun olur. Ancak uzun koşular ya da uzun süre bisiklete binme gibi faaliyetlerden kaçının. Bunlar zaten kısıtlı beslendiğiniz bir dönemde sizi çok bitkin düşürecektir, oysa detoks sürecinde vücudunuza dinlenip yenilenmesi için zaman ve fırsat vermelisiniz.

Stresten uzak durun

Günde 10 dk. kadar, huzurlu bir ortamda sakince oturun ve yavaş yavaş nefes alıp verin, sürenin ortalarında birkaç derin nefes; göğüs kafesimize ve dolayısıyla kalp ve akciğerlerimize kan akışını artıracaktır. Doğru nefes teknikleri sayesinde vücut kadar zihnimiz de stresten uzaklaşıp sakinleşmelidir.